Salgsvilkår
Når du afgiver en ordre
Når du har afgivet en ordre i Teverinafoods webshop, sender vores system automatisk en ordrebekræftelse og kvittering for køb til din e-mail.
Betaling
Betaling sker sideløbende med vareforsendelsen og kan ske med Dankort, MobilePay eller VISA, Mastercard og andre kreditkort understøttet af PayPal. Betalingsoplysningerne sendes under kryptering og er sikret af PayPal.
Ordrebehandling og forsendelse
Teverinafoods tilbyder gratis fragt på ordrer over 69 € eller 499 kr. inden for Danmark, Tyskland, Østrig, Belgien, Holland, Luxembourg, Italien. Hvis du ønsker forsendelse til andre lande, bedes du kontakte os på kundeservice@teverinafoods.dk, og vi sender dig et tilbud.
Forsendelse af langtidsholdbare produkter – f.eks. olivenolie, salsa, cremer og hasselnødder
Kunden kan vælge leveringsdato på webshoppen. Hvis kunden ikke vælger en leveringsdato, vil systemet automatisk indtaste den første ledige leveringsdato.
Som standard angiver systemet levering inden for fredage, men levering vil normalt ske til den adresse, som kunden har angivet 1-2 dage tidligere, dvs. torsdag eller onsdag.
Forsendelse sker normalt fra Teverinafoods mandag.
Betaling skal ske senest 3 kalenderdage før afsendelse, senest fredagen inden Teverinafoods leverer varerne til kureren om mandagen.
Vi bruger kurerer der er tilgængelige på markedet til at levere produkterne, der sender sporingsnummer til din e-mailadresse, så du kan følge med i forsendelsen.
Kurerer udfører normalt to forsøg på levering til virksomhedsadresser.
For private adresser gøres et leveringsforsøg, og hvis modtageren ikke er hjemme vil pakken blive leveret til den nærmeste Pakkeshop, hvor modtageren kan afhente pakken.
Forsendelse af produkter med kort holdbarhed – f.eks. friske trøfler og æsker, der også indeholder friske trøfler
Kunden kan vælge leveringsdato på webshoppen. Hvis kunden ikke vælger en leveringsdato, vil systemet automatisk indtaste den første ledige leveringsdato. Som standard angiver systemet levering om onsdagen.
Forsendelse sker normalt fra Teverinafoods mandag.
Betaling skal ske af kunden senest 3 kalenderdage før afsendelse. mindst inden fredag, før Teverinafoods leverer varerne til kureren om mandagen, og produkterne vil blive leveret til den adresse, som kunden har angivet onsdag.
Enhver pakke, der indeholder friske trøfler, sendes med kurer 48 timer fragt. Servicen inkluderer ikke levering et bestemt tidspunkt på dagen.
Du modtager sporingsnummer til din e-mailadresse, så du kan følge med i forsendelsen.
Kureren leverer pakken til modtageren eller til enhver anden person, der ser ud til at være berettiget til at modtage pakken på vegne af modtageren (f.eks. personer, der er bosat i samme bygning som modtageren).
Hvis modtageren ikke er tilgængelig, kan pakken efterlades i modtagerens postkasse eller leveres til en nabo eller til et pakkeshop ved at efterlade en besked til modtageren.
Retur og byttepolitik for langtidsholdbare produkter f. eks. olivenolie, salsa, cremer og hasselnødder
Du har 14 dages returret på ethvert langtidsholdbart produkt som olivenolie, salsa, creme og hasselnødder.
Fristen for returnering udløber 14 dage efter du har modtaget dine produkter. Hvis dine produkter fra en enkelt ordre er blevet afsendt separat, begynder 14 dages returperiode for hele ordren ikke, før du har modtaget dit sidste produkt fra den pågældende ordre.
Ønsker du at returnere skal dette meddeles på mail til:
kundeservice@teverinafoods.dk
Du kan ikke returnere produkter ved at nægte at modtage levering uden at have givet skriftlig meddelelse herom.
Delvis tilbagelevering
Hvis du har købt forskellige slags produkter – f.eks. olivenolie og salsaer, creme eller hasselnødder under samme ordre, kan du returnere et eller flere af disse produkter som delvis returnering, men vær opmærksom på, at fragtomkostninger ikke refunderes ved delvis returnering.
Returforsendelse
Når du har meddelt os, at du har til hensigt at returnere et produkt, har du 14 dage til at sende dette tilbage til os.
Bemærk venligst, at du skal pakke returforsendelsen forsvarligt, og du er ansvarlig for tab eller beskadigelse af produktet, mens det returneres.
Ved reklamation på grund af transportskader sendes produkterne ikke retur, men du skal sende en reklamation med beskrivelse og foto af varen til kundeservice@teverinafoods.dk inden for to kalenderdage fra varens modtagelse.
Undtagelser fra retur- og tilbagebetalingspolitikken. Følgende køb kan ikke returneres/byttes/refunderes:
Produkter forseglet med skruelåg eller på anden måde forseglet, f.eks. Olivenolie, Salsa eller Creme, som er åbnet eller forseglingen er brudt efter levering.
Friske produkter, f.eks. friske trøfler eller andre friske produkter, som med rimelighed kan vides at være letfordærvelige kan ikke returneres og kan ikke være omfattet af tilbagebetaling, med mindre på grund af forsinket levering fra kureren.
Leveringsdatoen meddelt af kureren betragtes altid som gyldig.
Tilbagebetaling Produkterne kan sendes til:
Du vil blive udstedt en tilbagebetaling for dine købte varer, efter du har returneret produkterne.
Vi refunderer alle modtagne betalinger, inklusive forsendelsesomkostninger svarende til de omkostninger, Teverinafoods har betalt for at sende varerne til dig, inden for 14 dage fra vi har modtaget de returnerede varer.
Vi udsteder tilbagebetalingen ved bankoverførsel til den IBAN/BIC-SWIFT bankkonto, som du har angivet.
Produkterne kan sendes til:
Teverinahome c/o Sune Rosen
Str. Lubrianese 5.
01024 Castiglione in Teverina (VT)
ITALY
Forbrugerrettigheder
I henhold til loven har du 24 måneder til at fremsætte krav eller klage over et køb.
Hvis dit krav er gyldigt, er du berettiget til at få produktet repareret, ombyttet, refunderet eller givet et prisafslag, afhængigt af situationens omstændigheder.
Du skal gøre krav inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Dette kriterium vil være opfyldt, hvis du fremsætter dit krav inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen.
Hvis dit krav er gyldigt, refunderer vi dine rimelige forsendelsesomkostninger.
Produktet skal sendes i passende emballage.
Husk at få en kvittering for dine fragtomkostninger, så disse kan refunderes til dig.
Produkterne kan sendes til:
Teverinahome c/o Sune Rosen
Str. Lubrianese 5.
01024 Castiglione in Teverina (VT)
ITALY
Vi modtager kun pakker sendt direkte til denne adresse.
Når du returnerer varen, skal du vedlægge en bemærkning, der beskriver problemet/manglen.
Persondatabeskyttelsespolitik
i har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail.
Vi gemmer og bruger kun de persondataoplysninger, der er nødvendige for, at vi kan levere dit produkt til dig.
Personoplysninger gemmes af Teverinafoods og opbevares i et år, hvorefter de slettes.
Vi samarbejder ikke med nogen tredjeparter, der modtager eller opbevarer data.
Leverandører modtager oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til andre formål.
Vi bruger kun software- og datalagringsudbydere fra EU eller ethvert land, der beskytter dine oplysninger tilstrækkeligt.
Den datasikkerhedsansvarlige hos Teverinafoods er Sune Bjerke Rosen.
Du har ret til at få at vide, hvilke oplysninger vi har gemt om dig.
Hvis du mener, at disse oplysninger er forkerte, har du ret til at få disse rettet.
I nogle tilfælde har du ret til at få dine oplysninger slettet efter anmodning.
Det kan for eksempel være, hvis dine data ikke længere er relevante for det formål, som vi har gemt dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personlige data er blevet brugt i strid med gældende love.
Du kan skrive til os på kundeservice@teverinafoods.dk.
Forbrugerklager og juridisk information
Hvis du ønsker at klage over dit køb, bedes du kontakte kundeservice@teverinafoods.dk. Hvis du ikke er tilfreds med den foreslåede løsning, kan du indgive en formel klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Alternative and Online Dispute Resolution (ADR/ODR)
Hvis du har en tvist med os, bedes du forsøge at løse den uformelt med os. Hvis du forbliver utilfreds efter denne proces, kan du eventuelt henvise den til handelsstandarder.
Hvis du har en tvist vedrørende et produkt eller en tjeneste købt online, kan du få adgang til Europa-Kommissionens online tvistbilæggelsesportal her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
ODR-platformen har været operationel siden 9. januar 2016 i lyset af direktiv 2013/11/EU om alternativ tvistbilæggelse for forbrugertvister, som også omhandler alternative tvistbilæggelsesmekanismer (ADR).
For yderligere information, tøv ikke med at kontakte os på kundeservice@teverinafoods.dk
Alternativ tvistbilæggelse (Adr) / Online tvistløsning (Odr)
Online tvistbilæggelse (ODR) er en gren af tvistbilæggelse, som bruger teknologi til at lette løsningen af tvister mellem parter. Det involverer primært forhandling, mægling eller voldgift eller en kombination af alle tre.
I denne henseende ses det ofte som værende online-ækvivalenten til alternativ tvistbilæggelse (ADR). ODR kan dog også udvide disse traditionelle metoder til at løse tvister ved at anvende innovative teknikker og onlineteknologier til processen.
ODR-platformen vil levere en elektronisk klageformular og information om, hvordan den udfyldes.
Den indklagede part vil blive informeret om en klage, der er indgivet, og den kompetente ADR-instans vil derefter blive kontaktet.
Alle ADR-enheder skal være opført. ODR-platformen tilbyder også et gratis elektronisk sagsbehandlingsværktøj.
Alle ADR-sager bør afsluttes inden for 30 dage, og hvis der ikke kan opnås en løsning, skal ADR-instansen informere klageren om sine muligheder for at anlægge sag.
For enhver juridisk tvist finder disse vilkår og betingelser anvendelse efter italiensk lov.
Vilkår og betingelser opdateret 10.05.2024
Sune Rosen Bjerke – Castiglione in Teverina, VT – Str. Lubrianese 5 – 01024 – N° REA: VT-167781 – C.F.: RSNSBJ63B20Z107G – P.IVA: 14953031003